Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, February 22, 2011

Manjakani

Seharian berpantang dirumah terkurung ngan mak ni kekadang buatkan takk selesa pun ada. Bukan pasal ape, cuma biasalah mak mesti nak yg terbaik utk kita. Aku plak jenis main taram jerk .. Mencangkung sket kena tegur , bersila kena tegur, buat kerja umah sket kena tegur . Aduyai... asik dok bersimpuh atau dok kaki melunjur jerk kekdanag naik krem gak kaki ni.


Esok mak dah nak balik kpg..takleh dok KL lelama sbb kat umah sana pun byk gak makhluk kaki 4 yg ditinggalkan nak kena bg mkn. Aku nampaknye terpaksa ikut dia balik kpg mana nak gi beurut , berpantang kat sana plak. Bagus gak aku rasa kalau aku gi beurut sbb bdn aku ni rasa mcm penuh ngan angin jer nih .. Perut pun rasa sebu jerk.. angin tak kluar . Aku plak terpaksa tinggalkan makhluk berbulu aku  4 kaki kat umah . Nampak gaya kena mintak akak depan umah ni tolong jagakanlah..bg mkn dan sebagainya.. sib bik kucing pun dah berkurangan .. apa-apa pun azam aku nak cari pengganti Didie tetap ade..kalau boleh biarlah kaler bulu pun yg serupa biar terubat sket rindu aku kat dia.


Ini petua dari member lama aku ....petua kawan aku bagi ialah amalkan makan manjakani setiap hari, caranya letak manjakani tu dalam nasi yg baru masak biar dia lembut, pastu masa nak makan tu kunyah sekali dgn nasi sbb nak makan dia aje mmg pahit giler , khasiat dia selain mengetat2 apa yg dah longgar dia juga menguatkan otot , terutama utk yg selalu alami keguguran ..  insyaalah ...  Tapi mana aku nak cari manjakani tu..?? 


Ni aku jumpa gambar rupa bentuk manjakani ...


Buah Manjakani

No comments:

Post a Comment

..:: Tinggalkan Jejak Anda ::..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...