Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, May 15, 2012

Joy Of My Life

Since ada baby Harith , dialah yg mengisi kekosongan hingga aku rasa masa utk diri sendiri pun dah takde..hihihi.. Kalo pegi mana2 pun mesti ingat nk beli brg utk baby Harith ...x kesahlah baju ke ...ape ke... baju sendiri pun takde.

Mmg memula Harith muncul aku mcm " culture shock " . Yelah semua schedule dah lari .. schedule mkn pun larik..budget aku pun lari ..normallah..persiapan memula byk sket belanja . Time tido pun lari..time rest pun takde.. Kalu baby Harith tido..itulah masa aku utk buat keje lain... basuh baju ,sidai kain, lipat baju, layan kucing2 , bersihkan rumah  . Nak masak pun dah penat .. skang nak mkn semua main beli jer lauk . Kecuali mkn yg ringan2 boleh la nk masak. Ada sesetengah para husband yg menolong isteri2 buat kerja rumah .. mmg bertuahlah korang.

Apa pun..walaupun penat/ budget lari tp aku puas.. semuanya demi baby Harith . Dialah kegembiraan aku ...rase hidup berwarna warni mcm lolipop neh... :)


 Semua yg aku buat supaya dia dpt hidup dlm keadaan yg selesa . Aku nak dia dpt apa yg aku tak dpt kecapi dulu2...yelah dedulu family aku susah sket lgpun zaman dedulu x sama dgn zaman skang. Supaya dia dpt kasih syg sepenuhnya...bukan nak suh dia jd manja tp supaya dia akan lebeh menghargai kasih syg org tuanya . Kalau aku dulu x brape rapat dgn mak aku sbb dulu mak aku garang sgt ..asik kena marah jer sbb tu aku asik menjauhkan diri. sekolah plak di asrama..mmg x cukup kasih syg lar... hihihi

Aku x salahkan mak aku..sbb aku rase dia pun tensen waktu menjaga aku sorg2 sbb ayah aku selalu kena o/station (Army) masuk hutan berbulan2 . Dulu kan byk komunis.. Aku pun yg skang ni ...eventho hubby takde o/station pun kekadang dtg gak tensen bila hubby buat tatao bila semuanya aku yg kena buat .

Ini gambar baby Harith dan papanye waktu baru balik dr hospital...


Tapi skang dah masuk bulan ke-3 , baby Harith pun pengasuh yg jaga waktu aku bekerja.. Bila hari kerja rasa rilex sketlar..  Moga baby Muhammad Harith Myrza akan menjadi seorg yg berguna , anak yg soleh sesuai dgn namanya. 

Bercakap pasal nama , agak lama jugak kami mencari nama2 anak ni. Mula2 hubby cakap nak nama huruf pangkal "H" kalo anak lelaki kalo anak pompuan letak ikut nama aku pangkal "M". Masa tu aku terasa gak dlm hati terdetik..eh..penat2 aku usung ke sana ke sini .. letak nama ikut nama dia jek..? Buatnye inilah satu2nye zuriat aku atau kalo yg 2nd pun kuar boy jugak camne ..? hihihi Tapi akhirnya decide nak cari 2 nama yg mula huruf H dan M . So, dapatlah nama Muhammad Harith Myrza.

Maksud nama:-

Muhammad  = Dah sedia maklum sempena nama nabi kita SAW.
Harith = seseorg yg kuat berusaha
Myrza = Anak yang baik.









No comments:

Post a Comment

..:: Tinggalkan Jejak Anda ::..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...