Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, May 9, 2012

1st day jd mummy

Continue dr entri sebelum ni... lepas aku ditolak masuk wad .. baby dah diasingkan di bilik lain . Mak aku pun dah balik .. laki aku pun dah balik..so mlm tu sorg2 rase takleh tido.. teringat2 hal yg terjadi dari pagi tu hingga saat kelahiran..rase mcm tak sabar2 nak menatap baby ku itu...lambatnye nak tunggu esok pagi. huhuu

Keesokkannye waktu breakfast.. baby diletak sebelah katil aku..barulah aku dpt tgk rupa dia bebtul ..ini rupanya 'hasilnye' .. Waktu tu aku teringat plak kat kucing aku nama Didie yg dah arwah ... sedih sgt ...sian Didie tak sempat berkenalan dgn baby tu.

Tghari kawan2 opis/sedara yg dekat2 pun dtg melawat ... TQ kawan2 yg sudi melawat dan bg sumbangan .

Ptg tu  baby nangis lapar kot... nurse suh aku breastfeed(BF) . Alamak cmne ni boleh ke...? Aku kekok2 gak nak pegang camne nih..takut sbb bdn dia lembut lagi. . Aku sua jugak le ke breast aku.. adoii kuatnye dia sedut .. mcm nak tanggal je nipple . tp kejap2 dia nagis.. aku panggil nurse kata aku takde susu kot . Nurse tu kata takan takde.. dia picit2 adelah kuar setitik2.. dia kata ade nih.. aku tanye..cukup ke.. dia kata cukup .. Oklahh... pastu baby tido ..hmmm kenyang dah kot . Pastu kejap2 dia bgn lagi nak susu... aku dgn kekok dan sakit operate lagi nk bangun pun susah..seksa gak nk BF baby nak duduk sakit..nak ngereng sakit...mujur ade nurse yg prihatin dan baik jugak lah.. dia yg tolong aku adjust posisi. . Mlm pertama tu aku mmg streess sgt rase x cukup tido sbb baby asik merengek jerk .. last2 nurse tolak masuk bilik dan topup susu ..so baby diam /tido kjp.  Aku di kaunseling dgn nurse tu suh bersabar dan dia kata susu ade try bagi jer... mmg la aku bg tp nape mcm x kuar .

Hari ke-2 baby harith. Waktu ni nak BF dia..sian..muka pun sembab lagi.. 


Aku dok wad hingga sabtu tghari aku dah leh balik lepas baby dah berak & kencing . Dok rumah lain plak masalahnye..nak balik kpg lama ...sian kt kucing2 ditinggalkan. Sib bik ade jiran yg ok..aku upah anak dia utk jaga kucing2 aku sepanjang kami tiada...tak perlu susah2 hantar boarding. Continue entri berpantang di kampung pula...

No comments:

Post a Comment

..:: Tinggalkan Jejak Anda ::..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...