Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers

Saturday, May 14, 2011

Panjang Tgn

Aku mmg berbulu btol dgn makhluk yg panjang tgn nih... Suka rembat duit org ... depan 2 kemain lagi asik lah tunjuk muka sedih/kesian blakang2 buat kerje camtu. Sbb tu lah hidup asik ditimpa bala ..sbb amik rezeki tak berkat.

Kejadian ni berlaku di opis aku ... sebelum ni nak sembunyi2 tp skang takyahlah sembunyi2...semua dah tau dah... biar aku bukak jer pekong nih.

Kejadian pertama - Terjadi kat ade sorg 'bro'opis nih la... hilang rm400 dlm laci . Setelah ditilik2 oleh 'mak'kpd salah sorg opismate aku nih keesokkan hari nya .. Dia kata yg ambil ni pompuan .. tp skang pompuan tu takde kt opis..dia tak kerja. Org yg disyaki mmg kebetulan hari tu dia amik cuti..tak kerja pun. Perkara ni disembunyikan pd mulanya... tp bila selidik2 ramai dah tau cite nih..cuma takde bising2 jerk.

Kejadian diri aku- Terjadi semlm , aku sampai opis mmg awal sgtlah... kul 7 dah terjegat kat opis. Aku org pertama sampai..then aku tido kt bilik surau(sebelah jer) . Masa tu mmg tergerak hati aku kata nak bwk skali beg duit aku..tp aku letak h/bag bwh meja..dlm hati aku berkata takpe kot..takan bwh meja pun or nak korek2.

Lepas tu tghari aku kemas2 beg aku..buang resit2 lama yg x pakai..masa tu baru aku tersedar..ëh mana lagi sekeping note rm50 aku neh". Sbb pagi masa aku nak naik lrt aku rasa mcm ade lg duit tu. Memula org di syaki ialah hubby aku , aku call dia, tanye kalao2 dia amik duit dlm beg aku pagi td..dia kata takde.  Aku dah hangin dah masa tu .. aku tgk org yg disyaki tu pun ade berlegar2 kat situ. Aku trus suh dak opismate aku suh 'mak'dia tlg tgkkan..samada aku tercicir ke..hilang ke..terpakai ke tanpa sedar.. Tapi 'mak'tu jwb org yg amik tu pompuan pakai tudung org yg same amik duit 'bro'rm400 tuh . Dan pompuan tu skang tak dok diam..asik jln kehulu kehilir .. Masa tu aku tgk org yg disyaki tu kecik..beso..kecik..beso jerk .. hati dah mendidih dah sakit hati btol .. masa tu dia mmg mcm tak tentu arah ..kejap ke depan..kejap kebelakang..mcm sebuk sgt .

Ini menyakinkan lg hati aku.. dan flash back balik..teringat ada sorg dak pompuan opis aku hilang duit rm50 gak..Masa tu takde syak apa2 kat dia ... dah lama lah .. masa tu tak pasal2 makcik cleaner yg kena tuduh ... huhuhuhu

No comments:

Post a Comment

..:: Tinggalkan Jejak Anda ::..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...