Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers

Saturday, May 7, 2011

Diserang kutu kucing..

Ni semua angkara kucingku yang bernama Comel. Mixed persian Local. Comel jarang di lepaskan keluar rumah sbb habit dia terlalu garang..takleh campo ngan kucing2 lain...even kucing yg aku bela sendirik.2 bulan lepas sengaja dilepaskan kt blakng umah sbb sian asik terkurung jerk . Setelah sekian lama..takde apa2 pun..cuma sejak 2/3 hari lepas terperasan ada kutu meryap kt bdn dia. Apalagi cepat2 capai Frontline spray kt bdn dia. Sejak tu kutu mula merayap2 siap nampak melenting-lenting kat hamparan ruang tamu nih. Sib bik aku x pasang karpet. Bdn ku pun same diserang kutu... tergaru2. Hubby aku takde plak terkena..mungkin darah dia pahit kot...

Gigitan kutu ni bukan main2. Cubalah . Seksa ,amat bisa dan meninggalkan parut. Lagi garu lagi gatal . Adalah 3 hari gatal bisa tak hilang. Badan, kakiku menjadi mangsa.. Tak nampak pun dia dok bertenggek..tp teiba rasa gatal jerk ...Klau dah tinggal parut tu of course garu sampai tinggal kesan.Baca kt tenet penyelesaian sementara yang boleh dilakukan, sembur dengan ridset, atau apa2 jenama. Aku rasa atas katil pun dah ade sbb aritu terasa menggigit kt katil.. Ni mesti masa si Comel masuk bilik, dia transfer plak kutu kat katil aku.. . Tension je..

2 comments:

..:: Tinggalkan Jejak Anda ::..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...