Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, January 19, 2011

Duit oh! duit..

Alangkah senangnye dlm hati kalu byk duit..




Memang pening bila nak pikirkan bab DUIT!.. Dahlah gj bulan 12 tu awal..gj bulan Jan ni plak lambat giler nak tunggu. Inilah nasib org yg mkn gaji..duit masyuk sebulan skali jerk.. Jelez jugak tgk member2 wat bisnez...ari2 duit masyuk... kita nak wat bisnezz modal pun takde...SADIS..SADIS..
mcm2 nak pikir bulan ni... semua tertangguh..

1-kredit kad CIMB da AEON nk byr minimum payment pun tak termampu ni..sedey giler..
2-road tax keta yg dah mati stat 15 dec ..kekadang terpaksa aku gagahkan jugak bwk keta tu cuma kena berhati2lah.
3-astro pun dah nk masuk 2 bulan silap2 tak sempat sampai gaji da kena potong ni..
4-moto plak buat hal memanjang jer rosakk.. kalu kira kos repair moto termasuk tukar tayar aritu..rm1.5k++ .Utk bulan 12/2010 sampai 1/2011 tah bape kali masuk bengkel tah...Giler arhh... kalo ikutkan hati mau jerk aku terajang moto tu masuk longkang..rembat moto lain. Tapi apakan daya...nak beli moto lain..byr muka pun mana nak kerok duitt.. itu belum cite nak repair keta yg dah kena cium montot ngan keta lain ... sib bik laa haritu r/tax keta aku mati...so terpaksa ngalah dia tak buat repot ngan tak bg aku duit 1 sen pun walaupun mmg terang2 dia yg salah. kalaolah masa tu aku mmg complte semua...mmg aku paksa gak dia wat repot polis..at least keta aku cantek semula claim insuran dia.

Ada lagi 6 hari jer kena tunggu hari gaji...sabarlah yer..harap2 duit seciput cukuplah utk blanje..terpaksalah aku tebalkan telinga dengar Aeon kdt ngan Cimb dok call hari2 kat opis mintak duit...hohohohoho

No comments:

Post a Comment

..:: Tinggalkan Jejak Anda ::..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...