Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers

Thursday, January 27, 2011

Anak dan rezeki

Perkahwinan dah menjangkau 4 tahun tp bayang nak rasa menimang cahaya mata tak nampak2 gak. Kat mana silapnya aku pun tatau. Sering jugak dengar org kata.."takpelah belum ada rezeki...lgpun baru bape taun... ade org kawin 10 taun pun tak dpt lagik." aku pun iyerlahhhh.... tp kena tgk gak umo diorg tu kawin tahun bile aku plak kawin tahun bila..? Walaupun org dok kata umo aku tak srupe ngan muka aku yg awet muda... cewahhh!! Tp realitinya...kena terima jugak awk tu dah berumur...huhuhuh

Smlm terasa sinar harapan tu mcm terang sket bila dpt SMS dr cik abg dok tanya.. " nak bela anak angkat tak?" . Aku dok tanya bertubi2..anak sape..? laki ke pompuan? kenapa budak tu tanak bela? Siap survey dlm tenet mcmana prosedur nak amik anak angkat dr tgn org... Macamana nak buat surat akuan angkat sumpah supaya ibu kandung dia tak dpt nak mintak balik anak dia... Berkobar2 sampai dok kira2 perbelanjaan bulan ni kena spend utk baby baru... hihihihi

Tapi aku dah rasa tak sedap ati bila dpt tau budak tu ngan mak dia dah balik Perak..Tataolah mungkin kpg halaman dia kot.. Aku dah apt rasa..kalao mak bapak masuk campo mesti tak jd nak bg org ni.. paling tak pun, baby tu mesti sedara mara yg bela ke...

Tetiba harapan angan ku musnah hari ni bila dpt tau budak tu dah pun bernikah... so, mesti la anak tu dia yg jaga.... takde can lah...huhuhuh.. takde rezeki jugakkk...

Nampak gaya aku ni ditakdirkan hidup camni... rezeki tu susah nak dpt sampai bebila.. Alangkan nak ckp bab duit pun tak lekat jugak.. Kalau ade duit lebih sket..mesti adaa jerk bende lain nak kena spend..contoh nk kena repair keta ke..moto ke... r/tax mati lah....kucing sakittlahhh ... itulah...inilahh... Hai...nasibb...nasibbb....

No comments:

Post a Comment

..:: Tinggalkan Jejak Anda ::..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...