Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, August 29, 2011

Jalan-jalan di PKNS Shah Alam

Pada puasa yang ke-27 Ramadhan(hari Sabtu) . Aku saja ajak hubby aku berjalan2 ke PKNS Shah Alam sbb sengaja nk melawat/melihat2 adik ku yg berniaga di PKNS tu sambil 2 berbuka di sana lah konon2nya. Tapi memandangkan manusia terlalu pack , kami bataklan niat utk berbuka diluar ..memadailah berbuka yg ringkas2 jer . Beli lemang ,ketupat palas + serunding daging , murtabak dan air . Dah lama cari air jagung akhirnya jumpa jugak org jual air jagung kat situ..sib bik sedap .

Sesiapa yg dok berdekatan di shah alam , bolehlah mencuci mata di kedai adik ku ini iaitu FZ Hijrah di tkt 1 PKNS.. Keutamaannya ialah baju kurung dan tudung bawal. Bagi sesiapa yg peminat tegar tudung bawal..bolehlah dtg membeli belah di sini... FZ HIJRAH.

Ok, nak disambungkan cerita.. dalam kul 10 gitu.. adik aku beriya2 mengajak kitaorg mkn diluar sbb katanye masa berbuka tadi mkn ringkas sgt ..walaupun aku tak berasa lapar waktu tu tp tanak menolak diikutkan jugalah.. so, kami makan di Uncle K kopitiam dekat sebelah PKNS jer .. adik aku kata ramai juga artis yg lepak situ..mknan pun boleh tahan. Kitaorg order mee jer sepinggan itupun share berdua ..not bad lah walaupun pedas sket .

Dlm pada lepak2 tu tgk2 ramai plak geng2 'arab' yg minum kat situ ..dlm pada tu aku ternampak lah penyanyi lama Syazliana yg dah lama menyepikan diri .. Aku perati jerk hubby aku dok tenung mcm nk terkeluar bijik mata .. aku malas nk tegur kalo tegur kang nk marah plak .. so malas nk tegur..tgkkan jelah.. Ntah ape hangin asik nak melenting jer ..cari sampin tak jumpa pun nk mengamuk kat haku ..   Terpaksalah aku nih bersabar jugak.. kalau ikutkan rasa nak nangis jugak memikirkan nasib kenapa org takleh nk jaga hati kita .. aku ni bawak anak org lain ke..? |Setahu aku bukan ibu shj yg kena jaga tingkah laku, adab, cara percapakan .. bapa pun patut ada peranan yg sama . Hmmm....sejak2 pembawakan ni hati aku mmg sensitip sket asik nak terasa jek.. tapi takde org nk memahami... SABAR ajelah ... "sesungguhnya aku sedang berpuasa" ..




Hagak2 kalo waktu tu ada Aaron Aziz ke.. Fahrin Ahmad kat situ ..kalo aku tengok mcm tu..ade kena cucuk tak mata haku nih... ?? hahahaha ... biasalah manusia hanya nampak pd kesilapan org lain .

Okeylah... jgn lupa melawat FZ Hijrah ye... tak lama lagi adik aku  pun nak berpindah rumah dr Putrajaya ke Subang lepas raya nih .. dapat offer kerja di UM LAND .. Alhamdulillah rezeki dia .. Aku..?? bila plak nak dpt dok umah sendiri isk..isk... teringin gak nak cat2 umah , renovate rumah mcm org lain.. Nampak gaya lepas pencen dok balik kpg agaknye baru dpt dok umah sendiri...





No comments:

Post a Comment

..:: Tinggalkan Jejak Anda ::..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...