Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, July 9, 2012

Baby Harith dah belajar makan

Ada orang kata kena tunggu 6 bulan baru leh bagi baby makan. Tapi aku waktu umur dia 4 bulan ++ dah start introduce ngan Nestum tp takdelah byk. Cuma campurkan sket jer masukkan sakli dlm botol susu . So far ok..takde sembelit / cirit birit.  Pastu ade gak try makanan instant jenama Heinz dlm botol yg kecik2 tu..
Ni contoh gambar dia...


Memula try puree pear ..tp dia x suka sgt..bila aku try rase masam sket2 . Last2 aku jelah yg habiskan. @nd time try beli perisa mcm kt atas tu... carrot + parsnip+sweet potato.  Bile tima nak bg dia aku campur sket dgn susu supaya mcm cair2 sket. Suka dia mkn... dan x membazir . Habis sebotol dlm masa 2 hari. Lagipun mknan tu pun mmg boleh disimpan dlm tempoh 48 jam jer dlm freeze. 

Kali ke-3 aku try bagi puree Labu + sweet potato pun dia suka.. habis jugak. Tp bila baca2 komen yg kata bende2 segera nih biasanya byk bahan pengawet..x elok utk baby. So, decide stop dululah... nak try buat bubur nasik homemade..tp blom ade masa plak. Aritu try bg mkn Nestum beras merah pun dia suke jugak..Seronok tgk dia makan...

Harini genap umur Baby Harith 5 bulan... nanti nak pergi cucuk 5 bulan pulak. Harap2 kali ni pun dia x nanges.. :)

Muka kepenatan/ngantuk berjalan2 di Sunway Lagoon


No comments:

Post a Comment

..:: Tinggalkan Jejak Anda ::..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...